کد خبر: 4264131
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
معاون وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش موتور محرکه توسعه هر کشور است

سالار قاسمی گفت: سیاستگذاران و نخبگان ما باید بدانند آموزش و پرورش، محور و مولد و محرک استعداد و سرمایه در هر کشوری و موتور محرکه توسعه هر کشور است؛ اما هر آموزش و پرورشی نمی‌تواند اندیشه‌پرور، فعال و درون‌زا باشد.

سالارقاسمی، معاون وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سالار قاسمی،  معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، روز گذشته، 16 بهمن‌ماه، در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره معلم بزرگ انقلاب و شهدای تعلیم و تربیت و ایثارگری معلمان در دوران کرونا گفت: دولت از تبریز و سردار و سالار ملی به وفاق ملی رسید و نگاه ملی، میهنی و اسلامی جلوه‌هایی در آذربایجان‌شرقی هستند که ادامه و امتداد دارند.

وی با بیان اینکه روح حاکم بر آموزش و پرورش، کیفیت کار معلم است، افزود: باغچه‌بان در سال ۱۳۰۳ بدون کمک گرفتن از هیچ تجربه جهانی‌مدارسی را دایر کرد که هنوز سرآمد هستند و بهمن بیگی در فارس هم همین کار را انجام داد و معلمان همگی اینطور هستند.

قاسمی ادامه داد: امروز در جامعه، قدرت گفت‌وگو نداریم، درحالی که گفت‌وگو و پرسشگری از ویژگی‌های آموزش و پرورش در هزاره سوم است که می‌تواند تمدن‌ساز و هدایت ساز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و از این رو نیازمند مدیرانی تراز هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدیرکل و مسئولان آموزش و پرورش باید به‌عنوان راهبران آموزش و پروش کشور، قدرت اجماع، قدرت اقناع و اعتمادسازی و ارزش آفرینی داشته باشند و همه را پای کار بیاورند.

وی ناامیدی اجتماعی و فقر فرهنگی را یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی عنوان نمود و کار تیمی و ایجاد امید، وفاق ملی و وفاداری به آرمان  را در این میان مؤثر دانست و تصریح کرد: امروزه با وجود فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی نمی‌توان با نسل جدید به زبان قدیمی گفت‌وگو کرد. 

قاسمی در ادامه با اشاره به دغدغه‌مندی ریاست جمهوری نسبت به آموزش و پرورش، بیان کرد: هیچ رئیس جمهوری به اندازه پزشکیان پای کار آموزش و پرورش نبوده و ایشان بازدید از مدارس را در رأس امور قرار داده و شخصاً در جلسات کیفیت بخشی و نهضت عدالت آموزش شرکت کرده و به بحث کنکور و تأثیر قطعی معدل ورود کرده و این کار ما مسئولان را سخت‌تر می‌کند. 

وی گفت: سیاستگذاران و نخبگان باید بدانند آموزش و پرورش، محور و مولد و محرک استعداد و سرمایه در هر کشوری و موتور محرکه توسعه هر کشور است؛ اما هر آموزش و پرورشی نمی‌تواند اندیشه‌پرور، فعال و درون‌زا باشد.

قاسمی نسبت به داشتن آموزش و پرورش پویا، متعالی، اندیشه‌ورز، دنبال پرسشگری و تربیت کننده نسلی شجاع برای تعالی کشور ابراز امیدواری کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش جای سرمایه‌گذاری است به ارائه توصیه‌هایی به مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی پرداخت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در خاتمه فراگیرسازی را از جمله اهداف و برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: تمامی تلاش‌ها باید بر این باشد تا این دانش‌آموزان در کنار دیگر دانش‌آموزان تحصیل کنند.

در این آیین اسفندیار صادقی به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات مسعود سعادتی قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha