کد خبر: 4298083
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۳۴
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

پروژه مهر برنامه‌ای جامع و هدفمند در آموزش و پرورش است

مصطفی آذرکیش با بیان اینکه پروژه مهر، مهم‌ترین برنامه‌ ملی در وزارت آموزش و پرورش است، گفت: پروژه مهر، برنامه‌ای جامع و هدفمند در آموزش و پرورش است که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود یادگیری ایفا کند.

مصطفی آذر کیش، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، روز گذشته، 12 مردادماه در اجلاس مدیران و رؤسای نواحی و مناطق این استان، با بیان اینکه پروژه مهر، مهم‌ترین برنامه‌ ملی در وزارت آموزش و پرورش است، با اشاره به اهداف این برنامه گفت: تسهیل روند آغاز سال‌تحصیلی یکی از اهداف پروژه مهر بوده و این برنامه، نمادی از برنامه‌ محوری، هماهنگی و هم‌افزایی و ساده کردن کارهای پیچیده که نشانگر خلاقیت نیز است، باید مورد توجه قرار گیرد. پروژه مهر، برنامه‌ای جامع و هدفمند در آموزش و پرورش است که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود یادگیری ایفا کند. 

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های قانونی و خیران در زمینه تجهیز مدارس به‌ویژه هنرستان‌ها استفاده کرد، گفت: خوشبختانه امروز شاهد امضای تفاهم‌نامه با اداره‌کل و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در رابطه با توسعه هنرستان‌های جوار صنعت بودیم و همین الگو می‌تواند در نواحی و مناطق نیز اجرایی شود.

آذرکیش با تبیین اهداف پروژه مهر تحت عناوین تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، توجه به سلامت و ایمنی، مشارکت اجتماع‌محور، افزایش کیفیت آموزش و توسعه عدالت آموزشی، به تشریح اقدامات و طرح‌های در دست اجرا در زمینه کیفیت آموزشی، عدالت آموزشی و مهارت‌آموزی پرداخت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی دقیق و اجرای فعالیت‌های آموزشی متنوع یکی از ظرفیت‌های مورد اشاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: غنی‌سازی و تنوع‌بخشی محیط یادگیری و توجه به نیازهای خاص دانش‌آموزان، در پروژه مهر مطرح بوده و این برنامه فرصتی ویژه برای توجه به دانش‌آموزان با نیازهای مختلف است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای اقتدار، بر لزوم تدوین برنامه‌های تربیتی براساس نقشه راه تعلیم و تربیت، لزوم تقویت هویت ملی و دینی و تعمیق باورهای دینی در مدارس را مورد تأکید قرار داد.

آذرکیش همچنین توجه و اهتمام ویژه دولت چهاردهم را مورد اشاره قرار داد و گفت: قدردان رئیس جمهوری هستیم که تمام قد برای آموزش و پرورش ایستاده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پایان با برشماری ویژگی‌هایی برای مدیران مناطق و مدارس، اشرافیت بر بخش نامه‌ها و تعریف مسئله به‌صورت روشن و بدون ابهام برای رسیدن به راه‌حل را، از آن جمله برشمرد.

اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه این اجلاس با تبیین برخی اقدامات انجام شده و پروژه‌های نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی، تعداد پروژه تعهد شده در این استان را ۲۳۱ پروژه در قالب ۱۴۰۱ کلاس درس مطرح کرد.

وی در ادامه، با اشاره به برنامه‌ آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی به‌منظور تحقق ارتقا و بهبود کیفیت آموزشی، گفت: در همین راستا؛ ۵۰ درصد از مدیران مدارس الگوی تراز استان تا آغاز سال‌تحصیلی جدید، تحت آموزش قرار می‌گیرند. در راستای ارتقای کیفیت آموزشی لازم است با احساس مسئولیت بالا وارد میدان شویم و همه بخش‌نامه‌ها و آئین‌نامه‌‌ها همگی در کف مدرسه قابلیت اجرایی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha