انتقام؛ تنها راه مجازات عاملان ترور شهید فخری‌زاده
کد خبر: 3938200
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

انتقام؛ تنها راه مجازات عاملان ترور شهید فخری‌زاده

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تنها راه مجازات عاملان ترور شهید فخری‌زاده، انتقام سخت است و نه مذاکره . از مسئولان درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم.

تنها راه مجازات عاملین ترور شهید فخری‌زاده انتقام سخت استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین رسول برگی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، بعدازظهر روز یکشنبه، 9 آذرماه در تجمع دانشجویان برای محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی، شهید محسن فخری زاده در مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز، اظهار کرد: دل‌های ما و همه‌ مستضعفین جهان برای این مصیبت و شهادت عظیمی که نصیب این بزرگ‌مرد شده‌، ناراحت است اما به‌هرحال شهادت هنر مردان خداست و اگر انسان با صبح شهادت از بین نرود مطمئناً شام مرگ در انتظار او خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرگ با مرگ و حتی شهادت با شهادت فرق دارد، ادامه داد: شهادتی که بزرگ‌مردان تاریخ آفریده‌اند تنها در یک زمان، مکان و جامعه متوقف نشده، بلکه به یک جریان تبدیل شده و بعد از به وجود آمدن، از دست دشمنانی که این جریان را به وجود آورده‌اند خارج شده است.

برگی، به ماجرای شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: در ماجرای شهادت سردار سلیمانی دشمن می‌خواست شمع فروزان و نور تابان وجود سردار را از بین ببرد اما امروز حتی در قلب آمریکا با نام سردار سلیمانی، علیه آمریکا شعار دهند، دشمنان نمی‌دانستند که سردار سلیمانی همانند شیشه‌ای بود که بعد از شکسته شدن هم برّنده‌تر شد و همه عالم را فرا گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از کسانی که مخالف به کار بردن عنوان «دانشمند هسته‌ای» برای شهید فخری زاده بودند، گفت: رهبر انقلاب خط بطلان بر این صحبت‌ها کشیدند و شهید فخری زاده را دانشمند ممتاز هسته‌ای و دفاعی خطاب کردند.

وی تاکید کرد: همانطور که رئیس قوه قضاییه این شهید را یک‌ سرباز گمنام امام زمان(عج) یاد کرد، به درستی که این بزرگ‌مرد و مجاهد فی‌سبیل‌الله از دوران جوانی در جبهه حق علیه باطل بود و در زمان جنگ و بعد از جنگ به غیر از خدمت به نظام کار دیگری انجام نداد.

وی با اشاره به ترس و واهمه‌ اروپایی‌ها از جریان به وجود آمده بعد از شهادت فخری زاده، بیان کرد: هرچند که اروپایی‌ها از ترسشان ترور این شهید را محکوم می‌کنند اما می‌دانیم که همه‌ این‌ حرف‌ها نقشه است و پشت این ترور دولت‌های زیادی هستند.

 برگی در ادامه به تاکید رهبر انقلاب بر ادامه‌ راه این شهید و همچنین انتقام از عاملان و آمران این جنایت نیز اشاره کرد و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری  نیز تاکید کردند، اولاً باید راه این شهید از سوی شاگردانی که بصورت علمی و عملی تربیت یافته‌ این شهید هستند، ادامه یابد و همچنین عاملان و آمران این ترور نیز باید شناخته شده و به‌سزای اعمال خود برسند.

وی ادانه داد: ما در مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز جمع شده‌ایم تا به همه‌ زحمت‌کشان در عرصه دیپلماسی کشور بگوییم که ما مذاکره نمی‌خواهیم بلکه خواهان انتقام سخت هستیم، راه شناختن دشمنان مذاکره نیست.

برگی، با ابراز تعجب از صحبت‌های برخی مسئولان در خصوص تغییر رفتار جو بایدن، گفت: متاسفانه بعد از فرمایشات رهبر انقلاب در جلسه سران قوا که فرمودند ما مذاکره را تجربه کردیم ولی نتیجه‌ای نگرفتیم و نفعی نبرده ایم، بعضی‌ها گفتند که «باید ببینیم رفتار جو بایدن چگونه خواهد بود»، درحالی‌که هنوز جو بایدن بر سر قدرت نیامده است که این ترور انجام شد و «سالی که نکوست از بهارش پیداست».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: بنابه گفته برخی ها، خون را با خون نمی‌شویند اما این خون، خونی است که تنها باید با خون شسته شود. خون سردار سلیمانی، شهدای هسته‌ای و دانشمندان ما باید با خون عاملان و آمران شسته شود.

 

انتهای پیام
captcha