مدیران کشور با سیره علوی عجین شوند
کد خبر: 4092949
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

مدیران کشور با سیره علوی عجین شوند

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در نخستین کنگره بین‌المللی «راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان» گفت: اگر بخواهیم مدیران کشور با سیره امیرالمؤمنین علی(ع) عجین شوند باید با تقوا و عفت در مسیر آن حضرت باشند.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقیبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر، امروز، 27 مهرماه در نخستین کنگره بین‌المللی «راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان» که با حضور مسئولان کشوری استانی، فرهیختگان، دانشمندان، محققان، مدعوین از 30 کشور جهان و اصحاب رسانه در ساری برگزار شد، گفت: حضرت علی(ع) مدار حق است و حق در مدار امام اول شیعیان گسترش پیدا می‌کند، گفتار تربیتی امام علی(ع)، نقش سیاسی، اجتماعی، قضایی و بین‌المللی آن حضرت بی‌نظیر است و به حق گفته شد که کلام علی(ع) فوق کلام بشر است.

وی با اشاره به این که جرج جرداغ مسیحی 200 مرتبه کتاب نهج‌البلاغه را مطالعه کرد، افزود: این یادگار ارزشمند امام علی(ع) نباید بین شیعیان مهجور بماند.

صدیقی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه فرزند قرآن است، ادامه داد: کسی که مثل شیطان نفوذی است نمی‌تواند کلام امیرالمؤمنین علی(ع) را دریافت کند، انسان نباید عقل خود را با شیطنت در نیامیزد.

صدیقی تصریح کرد: زمانی که در محضر قرآن قرار می‌گیریم باید احساس کنیم در برابر خورشید عظمت حق قرار گرفتیم، قرآن از عترت جدا نیست.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه قرآن سفره کرم خداست و بدون چشم‌داشت خوراک جان ما را می‌دهد، خاطرنشان کرد: قرآن گنج با کرامت و با ارزشی است نباید با تعلقات دنیایی مانع درک درست آموزه‌های ناب قرآنی شد.

وی با بیان اینکه علی(ع) قرآن ناطق بود، افزود: علوم در سه بخش حسی، عقلی و شهودی تقسیم می‌شود. علوم دانشگاهی تجربیات حسی است و در رفع نیازهای حسی و بدنی بشر کار می‌کند و حکمت متعالیه و فلسفه عهده‌دار علوم عقلی است.

صدیقی با بیان اینکه وجود امیرالمؤمنین علی(ع) عین‌الله است، گفت: امام علی(ع) هرچه چشم نبوت می‌بیند را می‌بیند و هرچه گوش نبوت می‌شنود نیز می‌شنود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر بخواهیم مدیران کشور با سیره امیرالمؤمنین علی(ع) عجین شوند باید با تقوا و عفت در مسیر آن حضرت باشند، افزود: فرهنگ نهج‌البلاغه باید با زبان هنر و شعر ترویج شود.  

وی با بیان اینکه کسانی که سوءظن به خدا دارند با هر فتنه و آشوبی زود جا می‌زنند، بیان کرد: انقلاب اسلامی استکبار را به بن‌بست رسانده است و هرچه دست و پا برسانند به جایی نخواهند رسید.

صدیقی در پایان گفت: سکولارها 43 سال تلاش کردند تا اینکه امروز جوانان ما به جنگ عزت و شرف خود برخیزند، گفت: فرهنگ عاشورا، اجتماع غدیریون و اربعین حسینی اجازه نداد ملت به جمع آشوبگران بپیوند.

انتهای پیام
captcha