غدیر به تنهایی یک فرهنگ و رسانه است
کد خبر: 4092963
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

غدیر به تنهایی یک فرهنگ و رسانه است

استاندار مازندران در نخستین کنگره بین‌المللی «راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان» با بیان اینکه غدیر به تنهایی یک فرهنگ و رسانه است، گفت: افق‌های مدیریت اسلامی به پشتوانه فرهنگ غدیر باید ترسیم شود.

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، در نخستین کنگره بین‌المللی «راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان» که بیست و هفتم مهرماه در ساری برگزار شد، گفت: امروز استان مازندران مفتخر است میزبان این کنگره فراملی باشد،‌ امید است این اتفاق استمرار مسیری باشد که هر روز و هر ساعت باید در زندگی یکایک افراد جامعه ساری و جاری باشد.

استاندار مازندران با اشاره به پیشینه استان مازندارن از این خطه به عنوان دیار علویان یاد کرد و گفت:‌ پرداختن به حقایق معرفتی اسلام عزیز و معارف عمیق مسئله غدیر و ترویج نهج‌البلاغه اقدامی ارزشمند است.

وی ادامه داد: حضور ارزشمند اندیشمندان دنیا در این کنگره زمینه ساز ایجاد وحدت امت اسلامی خواهد.

حسینی‌پور اظهار کرد: امروز مسئله غدیر و الگویی که از این واقعه پندآموز تاریخی متبادر می‌شود در همه بخش‌های علمی،‌ اقتصادی و سیاسی و ... می‌تواند چراغ راه باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مسئله غدیر به عنوان یکی از نشانه‌ها و پرداختن به اسلام به امر مبتنی به ولایتی است که در جای جای نهج‌البلاغه به آن تأکید شده است،‌ خاطرنشان کرد:‌ غدیر میراثی است که امت اسلامی و شیعیان مولی علی(ع) برای عبور از فتنه‌های دنیای امروز نیاز به بازخوانی آن دارد.

وی افزود: نهج‌البلاغه و واقعه غدیر بیانگر توجه اسلام به مسائل سیاسی  اجتماعی است،‌ به فرموده مقام معظم رهبری، کسانی که مروج اسلام سکولار هستند باید با مسئله غدیر به آن‌ها تاخت. منویات امام علی(ع) در زمامداری،‌ حکمت،‌ معرفتی و... نشان از وسعت علمی امام اول شیعیان دارد و: نهج البلاغه یک مجموعه کامل برای ساخت و تربیت یک انسان کامل است.

حسینی‌پور با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرکز ثقل تفکرات امت اسلام است و برگزاری این کنگره‌های بین‌المللی می‌تواند دل‌های مسلمانان جهان را به هم نزدیک کند،‌ ادامه داد: مسلمانان جهان نباید اجازه دهند دشمن مشترک مان با تحریک احساسات سود ببرد بلکه باید با بصیرت‌افزایی شاهد وحدت مسلمین باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه با رصد انتظارات عمومی مردم چیزی فراتر از نامه علی(ع) به مالک‌اشتر نیست،‌ گفت:‌ مراکز علمی و نخبگانی ما باید نسبت به معرفی سیاست‌های علی(ع) در نهج‌البلاغه برای حکومت‌داری تلاش کنند.

حسینی‌پور با بیان ینکه غدیر به تنهایی یک فرهنگ و رسانه است، افزود: افق‌های مدیریت اسلامی به پشتوانه فرهنگ غدیر باید ترسیم شود.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم دچار غفلت‌های عملی در بحث مطالعه نهج‌البلاغه شده‌ایم، گفت: افق مدیریتی ما می‌تواند به برکت نهج‌البلاغه ترسیم شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه امروز نسل نو خواستار پیاده‌سازی حکومت عدل علوی هستند، افزود: توجه به غدیر و آموزه‌های نهج‌البلاغه باید از سطوح ابتدایی در مدارس بازخوانی شود تا فردای ایران به دست جوانی که آموزه‌های حکومت علوی ریشه در باورهایشان دارد سپرده شود.

انتهای پیام
captcha