سردار سلیمانی دلسوز جهان اسلام و مطیع ولایت بود
کد خبر: 4111696
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

سردار سلیمانی دلسوز جهان اسلام و مطیع ولایت بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه سردار سلیمانی نماد مقاومت بود و دشمن اثرگذاری و جریان‌سازی سردار را برنتابید و او را به شهادت رساند، اظهار کرد: سردار سلیمانی دلسوز جهان اسلام و مطیع واقعی ولایت بود.

تراب محمدی، معاون استاندار آذربایجان شرقیتراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه سخن گفتن از شخصیت سردار سلیمانی بسیار سخت است و ما سرباز کوچک ایشان هستیم، اظهار کرد: سردار سلیمانی انسان بسیار وارسته‌ای بود که تمامی مسائل را بین خود و خداوند حل کرد و بندگی و عبودیت واقعی را به نمایش گذاشت؛ در حقیقت، سردار سلیمانی نمونه بارزی از تربیت‌شدگان مکتب اسلام و امامین انقلاب بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی برگرفته از مکتب ائمه اطهار(ع) هم جاذبه داشت و هم دافعه، تصریح کرد: جذب حداکثری که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بدان تأکید کرده‌اند، به معنای واقعی کلمه در رفتارهای سردار عزیزمان متجلی بود و اخلاص و همچنین جهاد و حرکت با نیت الهی از جمله مؤلفه‌های رفتاری شهید سلیمانی است که باعث شد تا این شخصیت بزرگ، در دنیا جریان‌ساز شود.

محمدی، با اشاره به اینکه سردار سلیمانی شخصیتی متمایز از سایر شخصیت‌ها بوده و ایشان در زمان حیات خود، دنیا را تکان داد، افزود: این شخصیت بزرگ باعث شد تا جبهه‌های آزادی‌بخشی علیه ظلم، استبداد و استکبار جهانی تشکیل شود و گروه‌های افراطی و تکفیری که در راستای نابودی جهان اسلام و ملت مسلمان به‌وجود آمده بودند، متوقف شوند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، سردار سلیمانی را فردی به شدت انقلابی، شجاع و باتدبیر معرفی کرد و گفت: سردار، شخصیتی راهبردی بود که در تمامی حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی نقشی برجسته و قابل تعریف داشته و این ویژگی‌ها از ایشان یک انسان واقعی به جامعه ارائه داده است.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی جریان‌ساز بود و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را پیگیری می‌کرد، ادامه داد: تمدن نوین اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، محور حرکت سردار سلیمانی بود و روز به روز نیز در این رابطه پیشرفت داشت و تلاش می‌کرد تمدن نوین اسلامی در میان مستضعفان جهان و کشورهای اسلامی شکل گرفته و آینده مسلمانان به‌دست مستکبران نیافتد.

محمدی، با بیان اینکه سردار سلیمانی نماد مقاومت بود و دشمن اثرگذاری و جریان‌سازی سردار را برنتابید و او را به شهادت رساند، یادآور شد: سردار سلیمانی دلسوز جهان اسلام و مطیع واقعی ولایت بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی نقش اساسی در تربیت نیروی جوان برای جبهه‌های مختلف انقلاب داشت، افزود: او همواره به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف مشارکتی اهمیت می‌داد و ما باید این بعد رفتاری را در جامعه تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه استانداری آذربایجان‌شرقی به‌عنوان ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها، برنامه‌های بسیاری در این رابطه تدارک دیده است، اظهار کرد: برنامه‌های گرامیداشت سومین سال شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی از چند روز گذشته در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات شروع شده و تا پنجشنبه ادامه دارد و مصادف با سالروز شهادت ایشان نیز مراسم بزرگی در صحن مصلی اعظم امام خمینی(ره) با حضور مردم و مسئولان استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha