کمیسیون آموزش مجلس نگاه ویژه‌ای به اساتید داشته باشد
کد خبر: 4140121
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
وزیر علوم:

کمیسیون آموزش مجلس نگاه ویژه‌ای به اساتید داشته باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رؤسای دانشگاه‌ها خواست که بنیاد ملی نخبگان را بخشی از سیستم آموزش عالی کشور دانسته و با همکاری و همدلی اجازه ندهیم نخبگان ما از کشور مهاجرت کنند.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علومبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شامگاه 20 اردیبهشت‌ماه، در نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با روسای دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز، گفت: برگزاری جلسات کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در استان‌ها سنت بسیار حسنه‌ای است و امیدواریم این رویه در سایر استان‌ها نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید برای اعضای هیات علمی از بابت حقوق و درآمد سقف تعیین کنیم، افزود: انتظار ما از کمیسیون محترم آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی این است که نگاه ویژه‌ای به اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه داشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خاتمه خاطرنشان کرد: ما در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها که در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد آیین‌نامه‌های مختلفی را به تصویب خواهیم رساند که امیدواریم خروجی این آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها موجب ارتقاء وضعیت آموزش عالی کشور شود.

ناصر باقری، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان نیز گفت: خوشبختانه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توجه ویژه‌ای به بنیاد نخبگان دارد و امیدواریم در سال جدید فعالیت‌های چشمگیری را در این حوزه شاهد باشیم .

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در سال جدید بر روی آن‌ها تأکید داریم عبارت است از بورسیه‌ شغلی نخبگان، طرح‌های محور استاد محور و دانشجو محور. همچنین ما از رؤسای دانشگاه‌ها این خواسته را داریم که بنیاد ملی نخبگان را بخشی از سیستم آموزش عالی کشور دانسته و با همکاری و همدلی اجازه ندهیم نخبگان ما از کشور مهاجرت کنند.

علی حسین شهریور، قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه‌ پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت نیز در این نشست، گفت: توجه به مهارت‌آموزی در آموزش عالی را باید به فال نیک بگیریم چراکه بخشی از خروجی‌های دانشگاه اکنون جزء ورودی‌های سازمان فنی و حرفه‌ای هستند.

وی ادامه داد: اکنون ارتباط خوبی بین سازمان فنی‌وحرفه‌ای و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها وجود دارد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha