کمیسیون آموزش مجلس در رشد علمی کشور نقشی برجسته ایفا کند
کد خبر: 4140128
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
استاندار آذربایجان شرقی:

کمیسیون آموزش مجلس در رشد علمی کشور نقشی برجسته ایفا کند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کمیسیون آموزش باید نقش تاثیرگذار خود را در برنامه‌ هفتم توسعه‌ کشور نشان دهد و در راستای اعتلای تحقیقات، آموزش و رشد علمی کشور نقشی برجسته ایفا کند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، شامگاه ۲۰ اردیبهشت‌ماه، در نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با روسای دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی با حضور وزیر علوم در دانشگاه تبریز، گفت: کمیسیون آموزش باید نقش تاثیرگذار خود را در برنامه‌ هفتم توسعه‌ کشور نشان دهد و در راستای اعتلاء تحقیقات، آموزش و رشد علمی کشور نقشی برجسته ایفا کند.

وی ادامه داد: ما باید مشخص کنیم که مأموریت دانشگاه‌ها بر چه چیزی مبتنی است. تسهیلات علمی بر چه اساسی داده می‌شود. پردیس‌های علم و فناوری چه مأموریت‌هایی دارند. نقش آذربایجان شرقی در قفقاز چیست و تمامی این موضوعات باید بررسی و موانع موجود رفع شود.

خرم، با اشاره به حوادث سال گذشته دانشگاه‌ها و نقش ویژه رؤسای دانشگاه در مدیریت آن حوادث گفت: جا دارد از تمامی رؤسای دانشگاه‌های استان که به‌خوبی توانستند حوادث سال گذشته را مدیریت کرده و دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم خود ناامید کنند.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از رئیس دانشگاه تبریز در برگزاری تریبون‌های آزاد در دانشگاه، گفت: دانشگاه تبریز اولین دانشگاهی بود که تریبون آزاد را برگزار کرد و پیام‌های مثبتی از آن تریبون‌ها به بیرون مخابره شد و به‌همین جهت از تلاش‌های بی دریغ دکتر نصرالله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha