ضرورت تولیدات فاخر فرهنگی در راستای تقویت جبهه مقاومت اسلامی
کد خبر: 4166558
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷
اسماعیلی:

ضرورت تولیدات فاخر فرهنگی در راستای تقویت جبهه مقاومت اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولیدات فاخر فرهنگی و هنری در راستای تقویت جبهه استکبارستیزی و مقاومت اسلامی از مسائل اولویت‌دار به‌منظور ترویج فرهنگ جهاد و حماسه است.

صکنگره ملی سردار جنوب رئیسعلی دلواریبه گزارش ایکنا از بوشهر، ۱۲ شهریورماه سالروز شهادت دلیرمردی است که با اقتدا به مولایش امام حسین(ع) پا به میدان مبارزه با متجاوزین انگلیسی و استکبارستیزی گذاشت و در این راه جان خود را نثار امنیت پایدار وطن و کرانه خلیج نیلگون تا ابد پارس کرد.

آیین کنگره یکصدو‌هشتمین ستاد بزرگداشت سردار شهید رئیسعلی دلواری، شامگاه، ۱۱ شهریورماه، در منزل این سردار مبارز جنوب کشور با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر، سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع)، احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، احمد لطفی، فرماندار شهرستان تنگستان و علیرضا یزاف، مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: امیدوارم هنرمندان ایرانی و مؤسسات تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم تولیدات فاخر فرهنگی و هنری را در راستای تقویت جبهه استکبارستیزی و مقاومت اسلامی به‌کار ببندیم و شاهد تولید فیلم مستند از رشادت‌های سردار شهید نادر مهدوی و سردار شهید علیرضا ماهینی باشیم که از مسائل اولویت‌دار در راستای ترویج فرهنگ جهاد و حماسه است.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه دشمن به‌دنبال تضعیف باورها و اعتقادات مذهبی و وارد کردن آسیب همه جانبه است، افزود: بخش دلوار در منطقه رزمگاه خلیج‌فارس در واقع کرانه امنیت پایدار و دفاع از ارزش‌های اسلامی و پدافند اقتدار‌ آفرینی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تکریم شهید رئیسعلی دلواری برای درس‌آموزی و شکرگزاری ضروری است، گفت: سردار شهید رئیسعلی قهرمان ملی ایرانیان و نماد ایستادگی است و نتیجه مجاهدت‌های او و دیگر مبارزان را در اقتدار کنونی ایران می‌بینیم. 

کتاب «زنان تنگستان و گزارش نقض حقوق بشر توسط انگلیس سال ۲۰۲۲»

در این مراسم، از کتاب «زنان تنگستان» و «گزارش نقض حقوق بشر توسط انگلیس سال ۲۰۲۲» رونمایی شد و همچنین نیز ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه و آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر در این کنگره سخنرانی کردند.

یادآور می‌شود، در هفته رشادت و استکبارستیزی و در آستانه روز مبارزه با استعمار انگلیس، بیش ۱۵۰ فروند از شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران و بسیج مردمی منطقه بوشهر در آب‌های خلیج‌فارس و بندر دلوار رژه رفتند.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha