اضافه شدن میزبانی مسابقات قرآن به دیگر افتخارات خراسان شمالی
کد خبر: 4185039
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
محمدرضا حسین‌نژاد بیان کرد:

اضافه شدن میزبانی مسابقات قرآن به دیگر افتخارات خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی در افتتاحیه مرحله پایانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: خراسان شمالی با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در تمامی زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی حضوری فعال دارد و ازجمله استان‌هایی است که همواره ولایت‌مداری آنها زبان‌زد بوده و با این پیشینه، میزبانی چهل و ششمین دوره مسابقات را پذیرا شدیم.

محمدرضا حسین‌نژاددوین، استاندار خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدرضا حسین‌نژاددوین، استاندار خراسان شمالی امروز، نهم آذرماه در آئین افتتاحیه مرحله پایانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی شهر بجنورد طی سخنانی با بیان عللی تقاضای میزبانی این دوره از مسابقات با پشتوانه و حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه استان ادامه داد: در ابتدای سوره مبارکه بقره آمده است «ذَٰلِكَ ٱلكِتَٰبُ لَارَيبَ فِيهِ هُدی لِّلمُتَّقِينَ» این آیه اشاره به هدایتگر بودن این کتاب دارد، اما اینکه چگونه از هدایتگری این کتاب برخوردار شویم، مهم است. رمز و راز این هدایتگری را باید بدانیم. زمانی می‌توانیم از این رموز بهره‌مند شویم که با آن انس داشته باشیم. 

حسین‌نژاد اضافه کرد: امروز اگر می‌خواهیم زبان قرآن را متوجه شویم، باید با قرآن انس داشته باشیم و باید این انس در زندگی تداوم داشته باشیم. قرآن، کتاب هدایتگر است و در تمامی موضوعات راهنماست. امیدواریم هنگامی که میزبانی این مسابقات را در سطح استان داریم، بیش از پیش زمینه قرآنی شدن تک تک فرزندان‌مان فراهم شود. 

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات ۱۱ نفر از متسابقان از خراسان شمالی حضور دارند، افزود: بر همین اساس بوده که با کمک تمامی مدیران و صنایع حاضر در استان، میزبانی چهل و ششمین دوره مسابقات را قبول کردیم. 

حسین‌نژاد بیان کرد: استان خراسان شمالی با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در تمامی زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی حضوری فعال دارد و جزو استان‌هایی است که همواره ولایت‌مداری آنها زبان‌زد بوده و امیدوارم با حضور پررنگ در پای صندوق‌های رأی به تاریخ ۱۱ اسفندماه سال جاری، استکبار جهانی را مجدد روسیاه ‌کنند. 

استاندار خراسان شمالی در پایان وعده حمایت ۱۰درصدی از جوایز برگزیدگان روزانه مسابقه پیامکی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را داد. 

یادآور می‌شود، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۹ تا ۱۸ آذرماه در شهر بجنورد و به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

برای مشاهده پخش زنده این دوره از مسابقات بر روی نشانی شبکه اینترنتی اقرأ https://sepehrtv.ir/live/namaquran کلیک شود.

رقابت‌های آقایان در مجتمع اقامتی داریوش و رقابت‌های بانوان در مجتمع پتروشیمی بجنورد در دو بخش نغماتی(دعاخوانی، همخوانی و مدیحه‌‌سرایی و اذان ویژه آقایان) و آوایی(قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء) برپا می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha