حضور گسترده روحانیان در جبهه‌ها جنگ روانی دشمن را خنثی می‌کرد
کد خبر: 3925894
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

حضور گسترده روحانیان در جبهه‌ها جنگ روانی دشمن را خنثی می‌کرد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور گسترده روحانیان و علمای عظام در جبهه‌های جنگ، گفت: روحانیان بسیاری دوش به دوش سایر رزمندگان با دشمنان اسلام می‌جنگیدند و این حضور، جنگ روانی دشمنان اسلام را که روحانیان را هدف قرار داده بود، خنثی می‌کرد.

خنثی‌سازی جنگ روانی دشمن با حضور گسترده روحانیون در جبهه‌هابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 7 مهرماه در نشست پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس با اشاره به حضور گسترده روحانیان و علمای عظام در جبهه‌های جنگ، بیان کرد: روحانیان بسیاری دوش به دوش سایر رزمندگان با دشمنان اسلام می‌جنگیدند و این حضور، جنگ روانی دشمنان اسلام را که روحانیان را هدف قرار داده بود، خنثی می‌کرد.

وی امر مهم تبلیغ را یکی از کارکردهای مهم روحانیت خواند و گفت: بیان عقاید و احکام و مسائل خاصی که در جبهه به وجود می‌آمد، از جمله فعالیت‌هایشان بود و همواره روحانیت مورد مراجعه رزمندگان بودند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه با گرامیداشت یاد شهیدان روحانی، گفت: شور و شوق روحانیان به جهاد و عشق به جبهه، از حضور آنان به‌عنوان رزمنده در خطوط مقدم نبرد مشخص است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که روحانیان به‌صورت گمنام در جبهه حضور پیدا می‌کردند؛ چراکه آنان در حلقه درس عرفا مشق عشق می‌کردند، افزود: رزمندگان روحانی را می‌توان به حق مصداق آیه شریف «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» دانست. سیمای آنان شاداب و بشاش بود و روحیه دادن فریضه‌ای بود که به حق از عهده آن خوب برمی‌آمدند.

انتهای پیام
captcha