نقش مؤثر جهاددانشگاهی در بارورسازی استعدادهای جوانان
کد خبر: 4072864
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸

نقش مؤثر جهاددانشگاهی در بارورسازی استعدادهای جوانان

رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه جهاددانشگاهی نقش مؤثری در بارورسازی استعدادهای علمی، فرهنگی و نوآورانه جوانان دارد، بیان کرد: ارتباط مستمر و مؤثر میان دانشگاه و جهاددانشگاهی می‌تواند از عوامل تقویت کننده جهاددانشگاهی باشد چرا که وجود پتانسیل علمی مناسب در دانشگاه‌ها زمینه را برای اجرای دوره‌ها و تحقیقات تخصصی توسط این نهاد هموار خواهد ساخت.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریزصفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به چهل‌و‌دومین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: توجه به اهداف کلی تأسیس و کارکرد جهاددانشگاهی حاکی از آن است که این نهاد علمی و انقلابی در کنار کار فرهنگی و پرداختن به رسالت فرهنگی در راستای ترویج و تعمیق باورهای دینی و ارزش‌های انقلابی، دو هدف عمده با محوریت پژوهش، فناوری و نوآوری نیز در مأموریت‌های آن قرار دارد که این دو توسعه‌ تحقیقات در زمینه‌های مختلف برای رشد و شکوفایی و خوکفایی علمی و صنعتی و نیز ایجاد پیوند عملی با مراکز و بدنه جامعه و صنعت هستند. 

وی ادامه داد: توجه به ترکیب هیئت امنا و ساختار تشکیلاتی جهاددانشگاهی حاکی از آن است که این نهاد به طور بالقوه می‌تواند نقش مهم و بسزایی در شکل‌دهی و نظام‌بخشی به فرایندهای پژوهش محور بخش اجرا نظیر طرح‌ها و کتب و ... ایفا کند که البته این امر در صورتی به بازده مطلوب خود خواهد رسید که رابطه میان جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها به طور کامل و متقابل تعریف شده و نظام‌مند باشد.

نصراله‌زاده افزود: بی‌شک یکی از موارد بسیار مهم در حوزه آموزش عالی، افزایش مهارت دانشجویان به منظور ورود به بدنه عملی کار در جامعه‌ و صنعت است که در این راستا برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی دانشجویان و دانش‌آموختگان توسط دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.

رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه جهاددانشگاهی نقش مؤثری در بارورسازی استعدادهای علمی، فرهنگی و نوآورانه جوانان دارد، تأکید کرد: ارتباط مستمر و مؤثر میان دانشگاه و جهاددانشگاهی می‌تواند از عوامل تقویت کننده جهاددانشگاهی باشد چراکه وجود پتانسیل علمی فراوان در دانشگاه‌ها به لحاظ اعضای هیئت علمی و سایر پژوهشگران زمینه را برای اجرای دوره‌ها و تحقیقات تخصصی توسط این نهاد هموار خواهد ساخت.

انتهای پیام
captcha