مرحوم کاظمی آشتیانی نام ایران را در جهان پرآوازه کرد
کد خبر: 4112193
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

مرحوم کاظمی آشتیانی نام ایران را در جهان پرآوازه کرد

علی اصغر فاتحی‌فر گفت: زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی با خدمات و مجاهدت‌های علمی خود در زمینه سلول‌های بنیادی نام ایران را در جهان پر آوازه کرد و ایران را در زمره کشوهای دارای تکنولوژی سلول‌های بنیادی قرار داد.

فاتحی فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقیعلی اصغر فاتحی‌فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، به‌مناسبت، هفدهمین سالگرد درگذشت جهادگر فقید زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی، اظهار کرد: شخصیت‌هایی همچون آشتیانی و سردار سلیمانی با ایثار، تعهد و گذشتن از جان و اعتبار خودشان و مجاهدت‌هایی که در زمینه علم و فناوری و دفاع نظامی و حراست از کیان میهن اسلامی از خود نشان داده‌اند جمهوری اسلامی را در مقابل دست اندازی‌های بیگانگان و سلطه‌گران بیمه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی و مرحوم آشتیانی هر دو در یک مسیر گام برداشته‌اند، افزود: ما باید به داشتن چنین شخصیت‌هایی در انقلاب افتخار کنیم که تمام همت و تلاش و تعهد و تخصص خود را برای شکوفایی میهن اسلامی و پایداری انقلاب شکوهمند اسلامی به‌کار بسته‌اند و امیدواریم که مسئولان و جوانان با تأسی از منش آنها، راه و سیره این بزرگواران را در مدیریت کشور ادامه دهند.

فاتحی‌فر، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره زنده‌یاد کاظمی آشتیانی اظهار کرد: ما جهادگران دانشگاهی به داشتن چنین همکاران ارزشمندی در مجموعه این نهاد انقلابی افتخار می‌کنیم که مقام معظم رهبری همواره از رشادت‌های علمی این بزرگوار به نیکی یاد می‌کنند و ایشان را به‌عنوان یک الگوی جوان و علمی به جامعه علمی کشور معرفی می‌کنند. امروز جهاددانشگاهی به برکت داشتن چنین انسان‌های بزرگی، اسم و رسمی در دنیای علمی کشور و جهان برای خود کسب کرده و تبدیل به نهال برومندی در زمینه‌های علمی و فرهنگی شده است که جامعه از خدمات این مجموعه در عرصه‌های مختلف بهره‌مند می‌شود.

سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در حوزه درمان ناباروری، گفت: امیدواریم همکاران در این مراکز تمام تلاش و همت خود را برای خدمت به محرومان جامعه به‌کار بگیرند تا بتوانیم اندکی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این بزرگواران را در عرصه خدمت به محرمان و نیازمندان جامعه، جبران کنیم.

انتهای پیام
captcha