آموختن سبک زندگی توحیدی یکی از تکالیف دینی زن و مرد مؤمن است + عکس
کد خبر: 4148680
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
حافظ قرآن عنوان کرد:

آموختن سبک زندگی توحیدی یکی از تکالیف دینی زن و مرد مؤمن است + عکس

بانوی حافظ کل قرآن کریم استان البرز گفت: حفظ وحدت کلمه و ارتقای سطح تقوا فردی و آموختن زیبنده‌تر سبک زندگی توحیدی یکی از تکالیف دینی زن و مرد مؤمن و مسلمانان موحد بر محور حقانیت و حقیقت قرآن کریم است.

مراسم سوگواری شهادت امام محمدتقی(ع)

به گزارش ایکنا، پروین صحابت‌انور، حافظ کل قرآن و دانش‌آموخته حوزه علمیه بقیع شهرستان کرج، در مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت جوادالائمه(ع)، که عصر امروز، ۲۸ خردادماه از سوی پایگاه مقاومت بسیج حضرت ام‌البنین(س) در مسجد موسی بن جعفر(ع) شهر کمالشهر برگزار شد، به تفسیر آیه ۱۵ سوره مبارکه مائده «يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءَكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِمَّا كُنْتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ ۚ قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ» پرداخت و بیان کرد: حفظ وحدت کلمه و ارتقای سطح تقوای فردی و آموختن زیبنده‌تر سبک زندگی توحیدی یکی از تکالیف دینی زن و مرد مؤمن و مسلمانان موحد بر محور حقانیت و حقیقت قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه توسل به ائمه اطهار(ع) یکی از راه‌ها و وسایل‌ رستگاری انسان‌ها به سمت معبود الهی است، افزود: خداوند متعال به انسان‌ها چشم را برای دیدن خوبی‌ها و زیبایی‌های دنیا و پذیرش حقانیت، و قلب را برای عطوفت و مهربانی و دست و ادراک را برای تشخیص و اعتلای مسیر حق و خدمت بی منت عطا کرده است. 

دانش‌آموخته حوزه علمیه بقیع شهرستان کرج در ادامه مبحث ایمان حقیقی در برابر ایمان ادعایی و نفاق‌گونه را تبیین کرد و گفت: در روز عاشورا، خورشید ایمان در خیمه‌گاه امامت درخشید و جلال و جبروت را نشان داد و لایه‌های ظلمت را، که امویان در جامعه پدید آورده بودند، یکی پس از دیگری از میان برد. این درخشش آن‌چنان در میان مردم و جامعه تأثیر گذاشت که در طول تاریخ ماندگار شد و همواره بیدارکننده فطرت انسان‌ها در تاریخ شد.

صحابت‌انور با بیان این مطلب که درخشش خورشید ایمان در قیام عاشورای حسینی بود که تقابل میان اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام جعلی امویان را برملا و افشا کرد، افزود: می‌توان ادعا کرد که عبادت سیاسی در نهضت حسینی فریضه اساسی است، زیرا امام حسین(ع) در انتخاب میان کار سیاسی، قیام علیه نظام حاکم منحرف و حج تمتع، قیام را برگزیدند و توجه مردم را به آن جلب کردند. ایشان در روز هشتم ذی‌الحجه، که مردم به سوی مکه می‌رفتند، از مکه بیرون رفته و با صحابه و یارانش به سوی کوفه حرکت کردند و نشان دادند قیامی که برای اصل سیاست و برقراری نظام سیاسی اسلام ناب محمدی(ص) انجام می‌گیرد، اولویت دارد و یک عبادت سیاسی مهم است.

بانوی البرزی حافظ کل قرآن کریم در ادامه اضافه کرد: دومین درخشش ایمان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در روز عاشورا این بود که نفاق آنان را که مدعی ایمان بودند، آشکار سازد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، منافق کسی است که قلباً کافر، قولاً مؤمن و عملاً مفسد و بی‌انصاف است و امام در صحنه عاشورا ثابت کردند که آنان که ادعای ایمان دارند، قلبشان خالی از ایمان است. ایشان در سخنرانی روز عاشورا فرمودند که ای کفار اموی، شیطان بر شما مسلط شده و خدای بزرگ را از یاد شما برده است. ننگ بر شما و بر فکر و هدف شما. ما از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم. اینان پس از ایمان، به کفر گراییده‌اند. این قوم ستمگر از رحمت خدا دور باد.

مراسم سوگواری شهادت امام محمدتقی(ع) با بیت‌خوانی زهرا علامه و عزاداری حاضران و با رونمایی از تندیس حضرت ثارالله(ع) در مسجد موسی بن جعفر(ع) شهر کمالشهر کرج همراه بود.

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha