«ثقه‌الاسلام» به خاطر استقلال و تمامیت ارضی ایران مجاهدت کرد
کد خبر: 4160259
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
رئیس دانشگاه تبریز:

«ثقه‌الاسلام» به خاطر استقلال و تمامیت ارضی ایران مجاهدت کرد

صفر نصراله‌زاده گفت: ثقه الاسلام به خاطر استقلال و تمامیت ارضی ایران مجاهدت کرد و جانش را در این راستا از دست داد.

صفذ نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، در همایش ملی «ثقه‌الاسلام شهید» که امروز، 14 مردادماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت: ثقه‌الاسلام به‌خاطر استقلال و تمامیت ارضی ایران مجاهدت کرد و جانش را در این راستا از دست داد.

وی اظهار کرد: دانشگاه تبریز در طول دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ۱۳۴ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده و امروز مفتخر هستیم که در این محل مقدس، همایش عظیم یکی از چهره‌های مهم تاریخ مشروطیت برگزار می‌شود.

نصراله‌زاده افزود: ثقه‌الاسلام تبریزی از چهره‌های درخشان و راهبری مشروطه بود و از ویژگی مهم این عالم بزرگوار و سایر علمای هم تراز، استکبار ستیزی و مبارزه با سلطه و استبداد بوده است.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: ثقه الاسلام، ویژگی‌های مهمی داشت که باعث شد چهره درخشان و تاریخی او در اذهان مردم ایران باقی بماند و یکی از آنها هم نقش مؤثر در شکل‌گیری و استقرار جنبش مشروطه بود.

وی مخالفت با نفوذ بیگانگان، قدرت اندیشه، صلابت قلم که حتی دشمن هم او را می‌ستاید و محمدعلی شاه از نظرات او استفاده می‌کند و مبارزه جانانه در تاریک‌ترین روزهای ایران را از جمله ویژگی‌های این شخصیت تاریخی مطرح کرد.

نصراله‌زاده افزود: تقارن این همایش با ایام عزاداری محرم نوید حرکت خوبی است که بتوانیم در جهت شناساندن این شخصیت و مبارزان آن دوره، تلاش وافری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تبریز با تأکید بر لزوم شناسایی و نشر هویت‌های اصیل ملی و انتقال آن به جوانان، گفت: ما باید با پژوهش و الگوسازی شخصیت‌های تأثیرگذار، تاریخ مشروطیت را از زاویه‌های کور ناسیونالیسم افراطی دور نگه داریم‌.

انتهای پیام
captcha