شخصیت ثقةالاسلام به نسل‌ آینده تبیین شود
کد خبر: 4160339
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
استاندار آذربایجان‌شرقی:

شخصیت ثقةالاسلام به نسل‌ آینده تبیین شود

عابدین خرم، با اشاره به نقش شهید ثقةالاسلام در روند آزادی‌خواهی و استبدادستیزی ملت ایران، گفت: علمایی مانند ثقةالاسلام و امام راحل با مردم خود صادق و در مسیر مبارزات خود ثابت‌قدم بودند و شخصیت برجسته آنان باید برای نسل‌های آینده بیش از پیش روشنگری شود.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی،  امروز، ۱۴ مردادماه در همایش ملی ثقه‌الاسلام شهید در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با اشاره به نقش شهید ثقةالاسلام در روند آزادی‌خواهی و استبدادستیزی ملت ایران، گفت: علمایی مانند ثقةالاسلام و امام راحل با مردم خود صادق و در مسیر مبارزات خود ثابت‌قدم بودند و شخصیت برجسته آنان باید برای نسل‌های آینده بیش از پیش روشنگری شود. 

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از ثقةالاسلام به عنوان شخصیت برجسته نهضت مشروطه یاد کرده‌اند که همین امر ضرورت واکاوی در ابعاد مختلف زندگی و شخصیت این روحانی وارسته را دوچندان می‌کند.

خرّم ادامه داد: این شهید والامقام و مجاهد روحانی، سه ویژگی شاخص مبارزه با استبداد، مبارزه با استعمار خارجی و رویکرد دینی و مذهبی داشت که همه این ویژگی‌ها در امام راحل نیز وجود داشته است. از ویژگی‌های مهم مبارزات ثقةالاسلام، تحلیلی است که وی در دوران مبارزه ارائه می‌کند و امروز نیز آن تحلیل‌ها قابل استفاده است.

وی گفت: مرحوم ثقةالاسلام باور داشت که باید یک نهضت آگاهی‌بخشی را در جامعه به عنوان یک حرکت عمومی برای مقابله با نفوذ استعمارگران راه انداخت که این باور تا امروز نیز در اندیشه بزرگان ما جاری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از دست‌اندرکاران همایش بزرگداشت ثقةالاسلام، گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی باید تداوم یابد و کتب و مقالات مرتبط با آن در اسرع وقت چاپ‌ و توزیع شود تا بیشتر بتوان نسل جوان را از اندیشه‌های والای علمای بزرگوار آگاه کرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه روایت تاریخ آذربایجان، مکمل تاریخ ایران است، گفت: این تعبیرها برای مراکز دانشگاهی استان وظیفه سنگینی ایجاد می‌کند.

خرم در پایان تاکید کرد: نسل حاضر و آینده باید آگاه شوند که برای پیروزی انقلاب اسلامی چه خون‌هایی ریخته شده و چه بزرگانی شربت شهادت سر کشیده‌اند.

انتهای پیام
captcha