آذربایجان‌شرقی بیش از ۳۰۰ شهید دانشگاهی تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 4173983
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
معاون دانشجویی دانشگاه تبریز:

آذربایجان‌شرقی بیش از ۳۰۰ شهید دانشگاهی تقدیم انقلاب کرده است

موسی رضایی با بیان اینکه ۳هزار و ۹۷ نفر شهید دانشجو در کشور داریم، گفت: آذربایجان‌شرقی و دانشگاه‌هایش بیش از ۳۰۰ نفر شهید تقدیم انقلاب کردند که حدود نیمی از آن مربوط به شهدای دانشگاه تبریز است. 

موسی رضایی، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، موسی رضایی، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، امروز، 17 مهرماه، در نشست تخصصی «نقش دانشگاهیان آذربایجان در دفاع مقدس» با اشاره‌ای کوتاه به پیشینه پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب در زمانی به وقوع پیوست که هیچ سیاستمداری به ذهنش هم نمی‌رسد انقلاب بتواند پیروز شود و در حقیقت شبیه یک معجزه بود. 

وی با اشاره به ویژگی‌های متمایز انقلاب اسلامی ایران از سایر انقلاب‌ها، عظمت، شعارها و اهداف این انقلاب را بسیار متمایزتر از سایر انقلاب‌ها مطرح کرد و گفت: از زمان پیروزی انقلاب، دشمنان تلاش‌های بسیاری برای مقابله با آن به کار گرفتند. 

رضایی، با بیان اینکه هرچند علل مخالفت دشمنان با انقلاب اسلامی ایران متعدد بود، اظهار کرد: اما از دست دادن منافع متعدد، توسعه منطق ظلم ستیزی و عدالخواهی با رویکرد اسلامی و ایدئولوژیکی انقلاب و نگرانی از موجودیت رژیم صهیونیستی از علل مهم این دشمنی‌ها بود. 

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه دشمنان برای مقابله با انقلاب دست به کارهای زیادی زدند که ترور، جنگ و تحریم از جمله آن بود، افزود: امام راحل که فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند، مبتنی بر ایمان، اعتقاد و وعده‌های الهی مسیر را هدایت کردند. 

وی با اشاره به نقش‌آفرینی آحاد مختلف جامعه در دفاع مقدس و به ویژه دانشگاهیان، یادآور شد: براساس آمار ۲۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس شهید شدند که روحانیت در رتبه اول و بعد هم دانشجویان و دانش‌آموزان نقش سازنده‌ای ایفا کردند. 

رضایی، با تأکید بر اینکه شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس حضور مؤثری داشته و پای اعتقادات خود ایستادند، ادامه داد: دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان نخبگان و گروه مرجع جامعه نقش بسزایی در این رابطه ایفا کرده و بر جامعه نیز اثر گذاشتند، چراکه اگر حرکتی در دانشگاه رخ دهد به عنوان گروه مرجع، تأثیر عمده‌ای در جامعه خواهد داشت. 

این استاد دانشگاه تبریز، با بیان اینکه دانشگاه تبریز در دفاع مقدس خوش درخشیده و حداکثر توان خود را در راستای پشتیبانی از دفاع و پیش بردن اهداف نظام جمهوری اسلامی در جنگ به کار گرفت، افزود: متأسفانه در تبیین واقعیت‌های این حوزه زبان الکنی داشته‌ایم و واقعه ۲۷ دی سال ۶۵ و نقش جامعه دانشگاهی در دفاع مقدس آنگونه که باید تبیین نشده است. 

وی با بیان اینکه ۳هزار و ۹۷ نفر شهید دانشجو در کشور داریم، گفت: آذربایجان‌شرقی و دانشگاه‌هایش بیش از ۳۰۰ نفر شهید تقدیم انقلاب کردند که حدود نیمی از آن مربوط به شهدای دانشگاه تبریز است. 

رضایی، در ادامه سخنانش به پیشرفت‌های حوزه دفاعی کشورمان اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر ماهواره تصویربرداری نور ۳ با ماهواره بر ایرانی قاصد با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت که همین یک نمونه در راستای افتخار به پیشرفت‌های نظام کافی است. 

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز اظهار کرد: لازم بود دانشگاه‌ها و رشته‌های مرتبط این حوزه جشن باشکوهی در این رابطه گرفته و این موفقیت عظیم را به خوبی در داخل کشور تبیین کنند، چراکه بازتاب این موفقیت در خارج از کشور بیشتر بوده است. 

انتهای پیام
captcha