دانشگاهیان در مقابله با جنگ شناختی مسئولیت سنگین برعهده دارند
کد خبر: 4174048
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

دانشگاهیان در مقابله با جنگ شناختی مسئولیت سنگین برعهده دارند

علی اصغر فاتحی‌فر با اشاره به اینکه نقش دانشگاهیان در دفاع مقدس یکی از مباحث بسیار ارزشمند است، گفت: دانشگاهیان در تمامی عرصه‌ها نقش بسزایی داشته‌ و امروز هم در مقابله با جنگ شناختی وظایف سنگینی برعهده دارند.

علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، 17 مهرماه، در نشست تخصصی «نقش دانشگاهیان آذربایجان‌شرقی در دفاع مقدس» که به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد،  با اشاره به اینکه نقش دانشگاهیان در دفاع مقدس یکی از مباحث بسیار ارزشمند است، گفت: دانشگاهیان در تمامی عرصه‌ها نقش بسزایی داشته‌ و امروز هم در مقابله با جنگ شناختی وظایف سنگینی برعهده دارند. 

وی با بیان اینکه با بررسی متخصصان جنگ درمی‌یابیم که بسیاری از شهدای بزرگوار از دل دانشگاه بیرون آمده‌اند که شهید پورشریفی تنها یک نمونه‌ آن است، ادامه داد: شهید پورشریفی پل شناور خیبر را به طول ۱۳ کیلومتر ساخت که آمریکایی‌ها از طراحی آن در شگفت مانده بودند. 

فاتحی‌فر، با تأکید بر اینکه دانشگاهیان همواره در خط مقدم دفاع بودند و امروز نیز باید به عنوان پیش‌قراولان مقابله با جنگ شناختی فعال باشند، یادآور شد: جنگ شناختی از جمله جنگ‌های سخت بوده و میدان عملیات دشمن در ذهن انسان‌هاست که این معادله تکلیف دانشگاهیان را مضاعف می‌کند. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اساتید و دانشگاهیان باید در عرصه‌ جنگ شناختی نقش آفرین باشند و در این رابطه می‌توان از روش شهید بروجردی در کردستان تبعیت کرد، گفت: شهید بروجردی در زمانی که خودی از غیرخودی شناخته نمی‌شد، همه مردم را مسلح کرد تا همه بتوانند از خود در برابر حملات دفاع کنند. 

وی افزود: امروز هم اساتید باید در عرصه جهاد تبیین پیشگام شده و با تولید محتوا و ارتقای سواد رسانه‌ای در بین آحاد مردم، تمامی افراد را در برابر هجمه دشمنان به صورت شناختی و بصیرتی تجهیز کنند. 

فاتحی‌فر، تبیین ابعاد مختلف قضایا و آگاه‌سازی افراد جامعه‌ را بهترین راه برای مقابله با جنگ شناختی دشمنان مطرح کرد و گفت: مسیری که شهدای بزرگوار در برابرمان ترسیم کردند، راهی است که به موفقیت منتج می‌شود، از این‌رو مسئولان باید این منش و روش را نصب العین قرار دهند. 

انتهای پیام
captcha