بازشناساندن الگوهای صحیح به نسل جوان ضروری است
کد خبر: 4173980
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز:

بازشناساندن الگوهای صحیح به نسل جوان ضروری است

محمدتقی شیروانی تبار با تأکید بر اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند، گفت: وظیفه داریم پیام شهدا را به نسل جدید رسانده و الگوهای صحیح خود را بازشناسانیم. 

محمدتقی شیروانی تبار، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدتقی شیروانی تبار، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، امروز، 17 مهرماه، در نشست تخصصی «نقش دانشگاهیان آذربایجان در دفاع مقدس» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه داریم پیام شهدا را رسانده و الگوهای درست خود را بازشناسانیم، اظهار کرد: نقش دانشگاهیان در دفاع مقدس از همان ابتدای جنگ تحمیلی شروع شد و دانشگاهیان توانستند نقش مؤثری در این رابطه ایفا کنند. 

وی با اشاره به مجاهدت‌های شهید چمران به‌عنوان یک دانشگاهی و دانشمند متعهد در خوزستان، یادآور شد: این شهید والا مقام با تفکر مهندسی، علمی و دانشگاهی و با کارهای مهندسی و دلاورانه توانست دشمن را در آن جبهه زمین‌گیر کند. 

این استاد دانشگاه تبریز در ادامه به رشادت‌های شهدای دانشگاه، به مجاهدت‌های شهید حسین علم الهدی و دانشجویان پیرو خط امام اشاره کرد و گفت: فرمانده مهندسی جنگ، بهروز پورشریفی نیز با طراحی پل خیبر و قبل از آن نیز با طراحی ادواتی با کمک بشکه‌ها، توانست جلوی دشمن را بگیرد.

وی که همراه برخی از شهدای دانشگاهی بوده به خاطرات خود در این رابطه اشاره کرد و افزود: مهدی باکری را همه می‌شناسند و این شهید والامقام جزو شهدای دانشگاهی بود و سردار حسین علایی، حسین یحیوی هم از جمله شهدای هستند که نامشان کمتر شنیده شده است. 

شیروانی تبار با اشاره به رشادت‌های شهید محمد صف آرا، شهید هوشنگ حیدر عربی، شهید فریدون کشتگر و شهید حسین محبی تصریح کرد: شهید صمد بخت شکوهی، شهید محمد صحاف‌نژاد و شهید غلامحسن شفاهی نیز که سالنی در دانشگاه به نام خود دارد از جمله شهدای دانشگاهی هستند که رشادت‌های بسیاری کردند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز در دوران دفاع مقدس در حوزه پشتیبانی و مهمات و ادوات جنگی به کمک جبهه‌ها آمد که پدیده بسیار مبارکی بود، ادامه داد: جهاددانشگاهی مدیریت ساخت ادوات جنگی در دانشگاه تبریز را برعهده داشت و منشأ خدمات بسیاری بود که مدیریت کارگاه دانشکده فنی تنها یک نمونه از آن است. 

وی با اشاره به پیام‌های مهم نقش‌آفرینی دانشگاه در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: این امر همبستگی و پشتیبانی دانشجویان و دانشگاهیان از رزمندگان اسلام را نشان داده که بخشی از مشکلات و توسعه صنایع دفاعی جامعه می‌تواند توسط دانشگاه‌ها انجام شود. تحقق شعار ما می‌توانیم هم از دیگر نکات مورد توجه در این رابطه است. 

شیروانی تبار، با اشاره به نقش امروز دانشگاهیان در عرصه‌ جنگ شناختی، تصریح کرد: دشمنان در این نوع جنگ، مغز و اندیشه‌ جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند و نقش دانشگاهیان در این برهه بسیار با اهمیت است، چراکه شهدای بزرگوار برای حفاظت از انقلاب رفتند و ما باید امروز این میراث بسیار ارزشمند را حفظ کنیم. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، با تأکید بر اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند، گفت: وظایف اساتید و دانشگاهیان در عرصه جنگ شناختی بسیار بااهمیت بوده و بانگاهی به حوادث سال گذشته در می‌یابیم که دشمنان روی نقطه ضعف ما انگشت گذاشتند که همان غفلت ما از نسل جوان بود.

انتهای پیام
captcha